W naszej szkole działa SKRZYNKA ZAUFANIA. Powstała ona, by wszyscy uczniowie czuli się bezpieczniej, by zapewnić przyjazną atmosferę oraz aby problemy, które nie są zauważane przez nauczycieli i osoby pracujące w szkole, mogły być rozwiązywane. Dzięki wrzucanym wiadomościom, możliwe będzie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, aby zapewnić Uczniom niezbędną pomoc i wsparcie.

Za pośrednictwem SKRZYNKI ZAUFANIA każdy uczeń może zgłaszać sformułowane pisemnie wnioski, uwagi i propozycje.

Skrzynka jest opróżniana w każdy piątek, a w ciągu następnego tygodnia Rzecznik Praw Ucznia zajmuje się rozwiązywaniem spraw.

 Skrzynka znajduje się parterze przy kracie naprzeciw sekretariatu 

Drodzy Uczniowie! Piszcie...

  • Jeśli obawiacie się konkretnych zdarzeń lub uczniów;
  • Jeśli któremuś z Waszych kolegów lub koleżanek dzieje się krzywda;
  • Jeśli macie problem, który można rozwiązać bez Waszego udziału;
  • Jeśli byliście świadkami czynów niezgodnych z prawem, a obawiacie się zawiadomić o tym osobiście;
  • W każdym innym przypadku, kiedy czujecie, że powinniście zareagować lub potrzebujecie pomocy.

Za pomocą skrzynki możecie również:

  • Wyrazić podziękowania i inne ciepłe słowa członkom społeczności szkolnej;
  • Podzielić się spostrzeżeniami i uwagami dotyczącymi spraw szkolnych;
  • Zgłaszać pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły.

 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKRZYNKI ZAUFANIA 

  1. Pisz czytelnie i podaj nazwisko osoby lub klasę, której potrzebna jest pomoc lub podpisz się, tak byśmy mogli skutecznie interweniować.
  2. Zapewniamy dyskrecję.
  3. W liście nie używaj wulgaryzmów, nie obrażaj.
  4. Nie traktuj skrzynki jako żartu lub by kogoś obrazić.
  5. Pomoc jaka będzie zorganizowana, będzie zależna od  rodzaju zgłoszonej sprawy. Może to być m.in.: indywidualna rozmowa ze specjalistą, np. psychologiem, pedagogiem, współpraca z Dyrekcją, wychowawcą, mediacja (w tym rówieśnicza).
  6. Nie ma problemów ważnych czy nieważnych – możesz pisać w każdej sprawie, która jest dla Ciebie istotna.