PROJEKT SZKOLNY "ZACZYTANA SP 49"

Inicjatorki projektu:

  • p. Marta Jankowska - polonistka
  • p. Ewa Kasprowiak - bibliotekarka

 

CELE PROJEKTU:

  • krzewienie idei czytania książek
  • propagowanie czytelnictwa w szkole
  • poznawanie klasyki literackiej
  • kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
  • kształtowanie i rozpoznawanie własnych potrzeb czytelniczych
  • propagowanie czytelnictwa w domu, jako forma spędzania czasu wolnego

 

PRZEBIEG PROJEKTU:

  • w projekcie uczestniczą wszyscy uczniowie
  • dzieci i dorośli czytają 2 razy dziennie po 10 minut
  • o 9.50 uczniom czytają nauczyciele
  • o 12.25 uczniowie czytają samodzielnie

 

PRZEWIDYWANE EFEKTY:

  • wyrobienie pozytywnego nawyku czytania
  • poszerzenie wiedzy i wiadomości
  • nabywanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce
  • zapobieganie agresji
  • integracja społeczności szkolnej, klasowej

 

REZULTATY GŁOŚNEGO CZYTANIA:

  • podniesienie poziomu wypowiedzi ustnych oraz pisemnych uczniów
  • wzrost zrozumienia tekstów i poleceń
  • poprawa koncentracji, wydłużenie się przedziału uwagi
  • zwiększenie skłonności przedszkolaków i uczniów do refleksji oraz krytycznego myślenia
  • zwiększenie umiejętności myślenia przyczynowo - skutkowego
  • zwiększenie ambicji i motywacji dzieci do działania
  • nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów emocjonalnych poprzez analizę problemów bohaterów literackich
  • poprawa wzajemnych relacji pomiędzy uczniami
  • powstawanie bliskich relacji i więzi emocjonalnych między czytającymi nauczycielami i słuchającymi uczniami
  • większa otwartość dzieci na nowe sytuacje i nowe osoby
  • wyrobienie nawyków i gustu czytelniczego
  • wzrost czytelnictwa
  • zmiana stosunku dzieci i młodzieży do książki
  • wzrost zaangażowania rodziców do czytania młodszym dzieciom w domu