PROJEKT SZKOLNY "ZACZYTANA SP 49"
Inicjatorki projektu:
- p. Marta Jankowska - polonistka
- p. Ewa Kasprowiak - bibliotekarka
CELE PROJEKTU:
- krzewienie idei czytania książek
- propagowanie czytelnictwa w szkole
- poznawanie klasyki literackiej
- kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
- kształtowanie i rozpoznawanie własnych potrzeb czytelniczych
- propagowanie czytelnictwa w domu, jako forma spędzania czasu wolnego
PRZEBIEG PROJEKTU:
- w projekcie uczestniczą wszyscy uczniowie
- dzieci i dorośli czytają 2 razy dziennie po 10 minut
- o 9.50 uczniom czytają nauczyciele
- o 12.25 uczniowie czytają samodzielnie
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
- wyrobienie pozytywnego nawyku czytania
- poszerzenie wiedzy i wiadomości
- nabywanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce
- zapobieganie agresji
- integracja społeczności szkolnej, klasowej
REZULTATY GŁOŚNEGO CZYTANIA:
- podniesienie poziomu wypowiedzi ustnych oraz pisemnych uczniów
- wzrost zrozumienia tekstów i poleceń
- poprawa koncentracji, wydłużenie się przedziału uwagi
- zwiększenie skłonności przedszkolaków i uczniów do refleksji oraz krytycznego myślenia
- zwiększenie umiejętności myślenia przyczynowo - skutkowego
- zwiększenie ambicji i motywacji dzieci do działania
- nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów emocjonalnych poprzez analizę problemów bohaterów literackich
- poprawa wzajemnych relacji pomiędzy uczniami
- powstawanie bliskich relacji i więzi emocjonalnych między czytającymi nauczycielami i słuchającymi uczniami
- większa otwartość dzieci na nowe sytuacje i nowe osoby
- wyrobienie nawyków i gustu czytelniczego
- wzrost czytelnictwa
- zmiana stosunku dzieci i młodzieży do książki
- wzrost zaangażowania rodziców do czytania młodszym dzieciom w domu